יום רביעי, 4 בפברואר 2015

משהו פישי בלוגו של "הפורום לגיוס העדה הנוצרית"

יהודים המבינים קצת בסמליות נוצרית היסטורית אולי יופתעו ואף יירתעו מהסמל החדש של  "הפורום לגיוס העדה הנוצרית" ("Forum for the Enlistment of the Christian Community"). הארגון, מיסודו ובהנהגתו של הכומר גבריאל נדאף, מהכנסייה היוונית אורתודוקסית, משתמש בלוגו מעניין: מגן דוד שלתוכו נכנס, או מתאחד, סמל דג הנוצרי.


גם התנועה הנוצרית-מיסיונרית משתמשת בסמלי דג מעורבים במנורה או מגן דוד או, לחילופין, צלב בתוך מגן דוד.

סוג זה של סימבוליות מייצג איחוד תיאולוגי בין יהדות ונצרות, רעיון שהוא גם פולשני וגם פוגעני ליהודים שמנסים לשמור על רוח ישראל סבא.

לארגון JewishIsrael אין שום ויכוח עם הכומר גבריאל נדאף, ערבי-נוצרי מיוחד במינו, שמתוך רגש של נאמנות וצו מוסרי בחר לשרת בצבא שלנו, צבא המדינה היהודית. אולם, הזכרנו בכמה כתבות, כאן וגם כאן, כמה מהבעיות הפוטנציאליות הכרוכות בגיוס הנוצרי לצה"ל.

באוקטובר שעבר בחגיגת סוכות הנוצרית של השגרירות הנוצרית בירושלים, ה-ICEJ, חברו קבוצה של חיילי צה"ל נוצרים לגבריאל נדאף ועימם כמה חיילים יהודים על הבמה והניפו שלט שעליו דגל ישראל עם צלב. ניתן לצפות כאן בסרטון מהאירוע.

 הסימבוליות הנפוצה בשימוש ע"י נוצרים אדוקים אשר נהיים יותר ויותר מחוברים לארץ ישראל ושואפים ליום שבו, כפי שכתוב בברית החדשה, היהודי והנוצרי יהפכו ל"איש אחד למען ישו", צריכה להדאיג כל אחד ואחד מאתנו, היהודים החיים במדינת ישראל.

בשנת 2013, נדאף הצהיר בפומבי ש- "יהודים ונוצרים כאחד מאוחדים תחת ברית אחת ". אמנם הצהרה כזאת מחממת מעט את הלב, אך כאשר היא נאמרת מפיו של כומר נוצרי היא מקבלת משמעות תיאולוגית שנוגדת את הקשר שלנו עם הקב"ה.

מחובתנו, כיהודים הדואגים לשמר את השלטון היהודי והצביון היהודי של מדינת ישראל, להעביר מסר ברור וחד משמעי לידידינו הנוצרים: אין לנו כל שאיפה להפוך לאומה יהודית-נוצרית. אל לנו להסס,  אלא לשדר בנימוס ובנחישות הודעה חדה וברורה זו: יש בינינו הבדלים וגבולות ולא ניהפך לאומה מאוחדת. זה לא מי שאנחנו וזה לא מי שאנו אמורים להיות.

אין תגובות: