יום שבת, 19 באוקטובר 2013

החשת הגאולה גורמת לדחיקתה - תשובה לרב אליעזר מלמד מאת הרב שלום גולד


 פורסם בג'ואיש-ישראל ב 16 באוקטובר 2013, ב 3:00 אחה"צ
  
 





 



המנהל התורני של ג'ואיש-ישראל, הרב שלום גולד, מגיב על מאמרו של הרב אליעזר מלמד "נוצרים מגשימים את נבואתו של ישעיהו". 

מאמרו של הרב מלמד, רבה של קהילת הר ברכה בשומרון, פורסם ב " Times of Israel" ב 17 בספטמבר 2013. המאמר התבסס על הטור המקורי של הרב מלמד בעברית, אשר פורסם בעיתון "בשבע" בערב סוכות תשע"ד.

החשת הגאולה גורמת לדחיקתה

הרב אליעזר מלמד ומנהיגי קהילה אחרים, הן בישראל והן בארה"ב, מייחסים את התמיכה הנוצרית הפונדמנטליסטית השופעת בימים אלה כלפי ישראל לעידן של קיום דברי הנביאים. מן הראוי להזכיר לאותם האנשים, המתלהבים כל כך מהקירבה הנוצרית אלינו, שעלינו היהודים מוטלת האחריות לקבוע גבולות ברורים בקשר הזה בין שתי הדתות.

אמנם קיומה של מדינת ישראל הביאה לשינויים לטובה כלפינו בעולם הנוצרי. למרות זאת, אין זה מתפקידנו כיהודים שומרי תורה להתמודד עם השקפות של כיתות נוצריות למיניהם.

מנהיג יהודי שומר תורה ומצוות, אשר תומך ומעודד מיסיון נוצרי אוונגליסטי בעל מניעים תיאולוגיים בארץ ישראל אינו אלא משחק באש. אין לעשות זאת. לא בשמו של פיוס בין הדתות, לא כניסיון כאילו "להגשים" נבואה תנ"כית ולא כאמצעי לעודד תיירות, מסחר ו/או התיישבות בארץ ישראל. מעורבות ביוזמה כזו מצדם של רבנים או מלומדים שומרי מצוות היא חוסר אחריות בשיאה. אפשר לתמוה האם מנהיגים רוחניים כאלה מנותקים מן המציאות או אולי נדבקו בסוג של "תסביך משיחי".

בעת כתיבת שורות אלה, הקהילה היהודית בארה"ב נרעשת מסקר שנעשה לאחרונה ודווח בהרחבה, אשר חשף את שיעור ההתבוללות ההרסנית בקרב היהודים בארה"ב, שבה ממלאת ההשפעה הנוצרית תפקיד חשוב. בינתיים מנהיגים נוצריים חוגגים את שבירת המחיצות בין הדתות, הן בארה"ב והן בישראל. ובאותה עת יחיאל אקשטיין מ-IFCJ (הקרן לידידות), אשר היה פורץ הדרך במסלול קבלת תרומות מנוצרים, אשר גרמו לטשטוש הגבולות בין הדתות, חזה לאחרונה ש"תוך תריסר השנים הבאות תיווצר קטגוריה דתית מוכרת בין היהדות והנצרות של אנשים הרואים עצמם יהודים אבל מקבלים את עיקרי האמונה הנוצריים לגבי מעמדו של ישו כמשיח והתפיסה של השילוש הקדוש, ורעיונות נוצריים נוספים ".

מאד טראגי שבזמנים שכאלה, כאשר הקהילה היהודית נבוכה ומפוצלת, מנהיגים מסוימים שומרי מצוות בישראל אינם מסוגלים להבחין ולהגיב באופן ברור על האיום הרוחני הממשי הנשקף מאותן כיתות נוצריות משיחיות שחסידיהן נמצאים כאן – כולל בהר ברכה -  כדי "לאהוב" ו"לשרת" את ישראל – שזה עצם ההגדרה של "מסיונריות"!

חשוב שהרבנים הללו יפסיקו לארח ולקדם את המיסיונים והאישים הנוצריים חדורי המשיחיות, הנחושים למוטט את הגבולות התיאולוגיים בין היהדות לנצרות.

אנו מקווים ומתפללים שהרבנים האלה יחזרו לעצמם ולתפקידם המקורי להנהיג את העם היהודי בתקופה זו המלאה סכנות רוחניות.

שאלות הגאולה ובואו של המשיח הם עקרונות מקודשים ביהדות. אנו מאמינים שחיזוק ותמיכה גלויים באוונגליסטים הנוצרים המהופנטים על ידי חזיונות של אחרית הימים המנוגדים ליהדות, הינם דבר מפוקפק מבחינה אתית, רופף מבחינה רוחנית ומעמיד בסכנה את עתיד העם היהודי בארץ ישראל.

והשם הטוב יכפר באדם.

הרב ד"ר שלום גולד
המנהל התורני של JewishIsrael.com

אין תגובות: