יום ראשון, 18 במאי 2014

אנשי שלומנו נופלים בפח. שוב ושוב משתפים פעולה עם מסיונרים.

בחודשים האחרונים נפגש צוות JewishIsrael עם אישי ציבור בישראל בניסיון למנוע את המשך שיתוף הפעולה שלהם עם מיסיונריים שפועלים בארץ.

לזכותם של אנשי ציבור אלו יאמר שכמה מתוכם אכן נתקו את קשריהם עם דמויות מסיונריות בעייתיות. אך ישנם אחרים שבחרו להתעלם מהמידע המדאיג שהבאנו בפניהם.

הכנסיה של לארי האק (Larry Huch) - שבירת גבולות בינדתיים

בתקופה האחרונה היו ללארי האק וכנסייתו עסקים נרחבים עם מספר מוסדות ישראליים ובהם ארגונים ציוניים נודעים ואנשי מפתח במשק הישראלי.

ראשי ארגונים ומנהיגים רוחניים בישראל ובחו"ל אינם מודעים לכך שלארי האק מקדם במרץ את תיאולוגיית 'האיש המאוחד החדש' (‘One New Man’), לפיה יהודים ונוצרים חייבים להפוך לעם אחד שמכיר ומקבל את אלוהותו של ישו.

לפי השקפתו של האק האוונגליסטים הם חלק מהאומה הישראלית, והוא פועל בנחישות להפיל את המחיצות בינינו לבינם. האק משתמש בסמלים ובמנהגים יהודיים ומוחק את ההבדלים בין האמונות ע"מ לקדם את חזונו הנוצרי-משיחי. האק תומך בקהילה המשיחית בישראל ובחו"ל ובמשך שנים רבות הוא תומך כלכלית ומשתף פעולה עם ה"רב" המשומד ג'וסף שולם מהמוסד המשיחי 'נתיביה', הממוקם בשכונת רחביה הירושלמית.

אולם, נראה שכל זה אינו מפריע לאישי ציבור ומנהיגי קהילה ישראליים לבנות גשרים עם מסיונרים נוצרים להוטים שכאלה. האק נאם בכנסת, ורק לפני מספר שבועות הוא היה הדובר המרכזי באירוע בחסות משותפת של הכנסיה שלו וארגון ידידי ישראל (Israel Allies Foundation, IAF). שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, נאם אף הוא באותו אירוע.


ערוץ טלוויזיה מסיונרית, Daystar, משדר ברישיון ממשלת בישראל

להאק יש תוכנית טלוויזיה שמשודרת בערוץ Daystar המסיונרי. ל-Daystar יש אולפן בישראל שמטרתו המוצהרת היא להעביר את המסר של ישו לכל בית יהודי בארץ ישראל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. ניתן לראות את האק בשידורים של Daystar עם מנהיגים משיחיים ישראליים כמו ג'וסף שולם, ובתוכניות משותפות עם סיד רוט וג'ונתן ברניס, שניהם מיסיונריים נחושים ודבקים במטרה: המרת דתנו.

ולמרות זאת ממשיכים מנהיגים פוליטיים וציבוריים יהודים בישראל ובחו"ל להשתמש בערוץ Daystar להעברת מסרים ותכנים.

די מוזר, ואף קשה, להבין איך ארגון יהודי, שאכפת לו מהמשכיות הלאום היהודי במדינה היהודית, יכול לשתף פעולה עם מיסיונריים וערוצי טלויזיה נוצריים שמנסים להשמיד את היהדות.

אנו מפצירים באישי ציבור ופעילים ישראליים לבחון היטב את חבריהם האוונגליסטים ולפקוח עיניים ואוזניים למה שנעשה ליהודים וליהדות בשמו של ישו.

להלן דוגמית קטנה של מספר סרטים מספריית הווידיאו שלנו על Daystar. מי שצופה בסרטים אלו לא יכול שלא לתהות האם המטרה מקדשת את האמצעים, קרי, האם למען ההסברה הישראלית שווה להופיע בערוץ מסיונרי:


ולמי שעדיין תוהה או עדיין חושב שטוב ליישוב שלו שדובריו יתראיינו בערוץ Daystar המסיונרי, הנה עוד עובדה על Daystar: הערוץ תומך ונותן חסות לארגון "מעוז ישראל", הארגון המסיונרי הפעיל ביותר בארץ, שמרכזו בתל אביב:

Maoz Israel’s Messianic Christian Spin on Matzah

אין תגובות: