יום שלישי, 20 במאי 2014

מכתב ששלחנו לעורך של מקור ראשון בתגובה לכתבה שפורסמה בשבת שעברה ב"דיוקן", על יחיאל אקשטיין וארגונו, הקרן לידידות


לכבוד עורך מקור ראשון,

בתגובה לכתבה "ידיד נפץ" (דיוקן, 16-5-2014, עמ' 30-34), הרב יחיאל אקשטיין אומר שהוא מקבל תרומות מנוצרים אוונגליסטים אבל לא ממיסיונרים.

די בחיפוש מהיר באינטרנט כדי לראות שאקשטיין מקורב מאד לאוונגליסטים שהם אכן מיסיונרים מובהקים, ביניהם דמויות כמו ג'ק הייפורד, פאט רוברטסון, פאול קראוץ' ועוד רבים. גם מי שמתואר ע"י אקשטיין כידידו הטוב, פאט בון, עוסק בגלוי בפעילות מסיונרית כנגד יהודים.

לפרטים אודות פעילותם המסיונרית הענפה, כאן בישראל, של ידידיו האוונגליסטים של אקשטיין ותורמי הקרן לידידות, ניתן לפנות לאתר JewishIsrael.com.

באתר של ארגונו של אקשטיין, IFCJ.org, נמצא ארכיון סרטים נרחב הכולל סרטים בהם מופיע אקשטיין בעצמו וממש מסביר לתורמיו הנוצרים כיצד, ע"י תמיכתם הכספית בישראל, ע"י מתן תרומותיהם לקרן שבראשותו, הם ממלאים נאמנה את שליחותם הדתית להפיץ את בשורתו של ישו.

אקשטיין היה מהראשונים שניפץ ושבר את הגבולות התיאולוגיים הבינדתיים בינינו לבין הנוצרים. גישתו לפיה יש בין היהדות והנצרות יותר מן השווה מאשר שונה, ופעילותו הנמרצת לגיוס תרומות, הביאו לכך שנוצרים אוונגליסטים כמו פאול קראוץ' ורשת הטלוויזיה המסיונרית שלו, Trinity Broadcasting Network (TBN), ועמו נוצרים אוונגליסטים נוספים בעלי להט נוצרי-משיחי, נמצאים בארץ בעמדות השפעה.

לא רחוק היום, חלילה, שמועמד לנשיאות מדינת ישראל (כמצוין בכתבתכם) יקבל תרומות לקמפיין הנשיאותי שלו ממיסיונרים ממולחים. העובדה שהם כבר נותני החסות לתכניות בערוץ 2 ובערוץ 10 רק רומזת על הבאות ועל מידת החדירה המסיונרית תחת מסווה של ידידות.

מן הראוי שמנהיגי ציבור, רבנים ושאר קוראי מקור ראשון הנכבדים ילמדו את העובדות האמתיות לגבי התורמים לקרן לידידות ולגבי העומד בראשה, וישקלו האם אכן ראוי לקבל תרומות מאוונגליסטים העוסקים במיסיון.

תחקיר מעמיק יותר שלנו בנושא (באנגלית) שהופיע לפני שנה:

Eckstein's IFCJ continues to be a source of controversy for Jewish charities: focus on Netanya

אין תגובות: