יום שלישי, 12 במאי 2015

נוצרים ציוניים משתפים פעולה עם מיסיונרים בישראל

מספר כנסים נוצריים מתוכננים להתקיים בארץ בשנת 2015, כמה מהם יתקיימו בירושלים. כולם מתמקדים בהנגשת ישו לישראלים וחיזוק התנועה הנוצרית משיחית בארץ. ברשימת הכנסים ניתן למצוא את פסגת ארגון REZ בשם Israel Summit Stand Firm, ועידת מנהיגים של ה-ICEJ (השגרירות הנוצרית הבי"ל בירושלים), כנס Empowered 21Global Congress, ועוד רבים.
בעבר, ניסו המארגנים למתן את התדמית המיסיונרית של כנסים שכאלו והדגישו במקום זאת את הכינוס הנוצרי בארץ, כך שכנסים אלה היוו מעין עליה לרגל והפגנת סולידריות עם מדינת ישראל. אך מה שקורה מאחורי דלתיים סגורות הוא סיפור אחר לגמרי. מאז שנת 2009, אנחנו ב-JewishIsrael פרסמנו כתבות, כולל צילומי וידאו, בנושא המטרה המיסיונרית המושתקת של אירועים אלו. דוגמאות: יום תפילה גלובלי, תפילה גלובלית יזומה, קונצרט "אליו", חגיגת ההמרה של סיד רוט.
כעת מתגלה טרנד אפילו יותר מדאיג במחוזותינו: לקיחת מושג "חופש הדת" בישראל לדרגה חדשה, ששופכת אור על שיתוף הפעולה האדוק בין נוצרים ציוניים לבין מנהיגים מיסיונריים ומשיחיים ידועים. נראה שכמו בצבא, ידידנו האוונגליסטים הכינו תוכנית 3 שלבים:
  1. חתירה גלויה לתת לגיטימציה וסיוע לתנועה המיסיונרית הישראלית.
  2. שימת דגש חזק על הבשורה הנוצרית והפצת אמונת ישו בקרב יהודי ישראל.
  3. ניסיון לאחד את כל המאמינים בישו למשימת העל כלפי ישראל.
שיתופי הפעולה האלו בין נוצרים ציונים לבין מיסיונרים כבר צפו לפני השטח בעבר, אך מנהיגי ישראל לא שעו לאזהרות או שנפלו קרבן לשקרים. למשל, באוגוסט 2007 התבקש רב בני אלון, שר התיירות ויו"ר השדולה הנוצרית בכנסת ((KCAC, לברך ועידה של התעוררות משיחית בירושלים, בחסות הכומר ג'ק הייפורד. שווה לזכור שלא היתה למשרד התיירות שום בעיה להשתמש בהייפורד בהמון מהפרסומות שלהם.
יותר עדכני, באוקטובר 2014 פרסמנו כתבה בנוגע להכנות לאירוע הפנינג ענק, שכותרתו "ישו שולט" שתוכנן לרגלי חומות העיר העתיקה. האירוע בוטל כשספונסר עיקרי חזר בו מהבטחתו.
חברי וועד ומנהלי CUFI בעבר ובהווה מצטרפים בגלוי לאחיהם המסיונריים במשימת "ליהודים תחילה" שלהם. אנו רואים פתיחות זו גם בקרב ארגונים נוצרים ציוניים נוספים, כמו ה-ICEJ, שבעבר עוד ניסו לטייח את הקשר שלהם לאנשים שמנסים לנצר יהודים בישראל. אך לאחרונה, נראה שחל שינוי במדיניות של המנכ"לים יורגן ביולר, יוהא קטולה ודייויד פרסנס, שמשתפים פעולה בגלוי עם מנהיגים מיסיונרים בישראל. הדבר ניכר במיוחד ב"סעודת סוכות" שלהם וב"יום תפילה לשלום ירושלים" באוקטובר שעבר. עכשיו מיסיונרים הם נותני הטון המשמעותיים ב-ICEJ.

ממשלת ארה"ב מכריזה שמסיון בישראל אינו נגד החוק
אנו בישראל צריכים להיות מודאגים מנחישותם של האוונגליסטים כלפינו. אך מסתבר שממשלת ישראל אינה יכולה לעשות דבר למנוע פעולות אלו, שכן משרד החוץ האמריקני סובר שמניעות אלו הן עבירה על החוק הבינ"ל לחופש דת.
מדינת ישראל תלויה כלכלית בתיירות הנוצרית, בתמיכה הנוצרית בקונגרס ובמאמצי ההסברה של האוונגליסטים. כל פעולות הידידות הללו מקשות על המחאה נגד "המהפכה הישועית" בישראל.
משרד החוץ האמריקאי הדגיש בשנים האחרונות את החוקיות שבמיסיון אצלנו. חשוב להבהיר לכל: המיסיון בישראל הוא חוקי. אף אחד לא נהנה להדגיש את הנקודה הכואבת הזו יותר מאשר המכון הירושלמי לצדק, Jerusalem Institute of Justice (JIJ). מייסד JIJ, הפרקליט כלב מאיירס, ושותפו הפרקליט מייקל דקר, ניצבים בחזית המאבק לערעור צביונה היהודי של ישראל ולשנוי הגדרת היהדות עצמה. תודות למאמציהם, ה-JIJ צוטט כמקור מידע במשרד החוץ האמריקני ובדוחותיהם על חופש דת, הביקורתיים מאוד כלפי המסורת היהודית והתייחסותה של מדינת ישראל לנוצרים משיחיים המבקשים לעלות ארצה כיהודים.
העובדה שה-JIJ התבטא בחריפות כנגד ארגונים דתיים יהודיים והוא בעל אג'נדה פרו מסיונרית מובהקת, ושהשותפים בהנהלה מאיירס ודקר הם נואמים מרכזיים באירועים שכל מהותם להפיץ את אמונת ישו בקרב יהודים, עובדה זו אינה מצטיירת כניגוד אינטרסים אצל ממשלת ארה"ב.

ICEJ יוצאים מהארון בשותפות גלויה עם המנהיגות המסיונרית הישראלית
שלא יעבדו עליכם. זה שחצי פנים של כלב מאיירס מרוחים על פרסומות של ועידת החזון 2015 של הICEJ לא אומר שום דבר. הICEJ עובדים בתיאום ובלהט עם מנהיגי המסיונרים בארץ, הנחושים במטרתם להפיץ את הבשורה אצלנו ולבסס אחיזה נוצרית בישראל.

ועידת חזון למנהיגים וכמרים ל-2015 התקיימה בינואר 26-29 הועידה הוצגה כהזדמנות למנהיגים אוונג'ליקנים לפתח קשרים עם עמיתיהם המסיונריים כאן בארץ. למשל, ביום הפתיחה הופיע התל-אביבי אבי מזרחי. מזרחי הוא מיסיונר ידוע, שנהנה מתמיכה כספית מכנסיות אוונג'ליות מכל העולם. הוא מאד גלוי בנוגע לאמונות ולאג'נדות שלו, ושואף באקטיביות ליום שבו כל אוכלוסיית ישראל תקבל עליה לעבוד את ישו. מזרחי הוא גם נואם מרכזי בסעודת הסוכות של הICEJ, שהם גם מפיצים את תורתו.

בשנה שעברה, בוועידת החזון 2014 של ICEJ, הופיעו הכוכבים הבאים לנאום, כולם מיסיונרים אוונגליסטים מובהקים: כלב מאיירס, פיטר טסוקהירה מכנסיית "אור הכרמל" בחיפה וויין הילסדן, כומר בכיר מקהילת המיסיונרים מלך המלכים (King of Kings) בבניין מרכז כלל בירושלים.
בוועידה, השתדל הילסדן בכל מאודו להסביר לצופים את ההצלחה והאסטרטגיה מאחורי הגידול המהיר של התנועה המסיונרית בישראל. ניתן לצפות כאן בחלקים מהנאום.
כבר אין שום ספק בכך שה-ICEJ מקדיש משאבים ענקיים בביסוס ותחזוקת קהילה "יהודית" ישועית פעילה בישראל.

הנהגת CUFI עומדים איתן לצד מיסיונרים משיחיים
כלב מאיירס מ-JIJ, וויין הילסדן מ-KKCJ, התכבדו גם לנאום במפגש "הפסגה הישראלי-עמידה איתנה", שהתקיים בלאבלנד, קולורדו, בפב' 4-6, 2015, בחסות הREZ. הכנס, שאזלו הכרטיסים אליו, הוא שיתוף פעולה בין המיסיונרים הכי נחושים באמריקה לבין ההנהגה המיסיונרית הישראלית. המסר והאג'נדה האוונגליים נשמעו בבירור ממסע היח''צ של הכנס:



"’FOR CHRIST HAS BROUGHT PEACE TO US. HE UNITED JEWS AND GENTILES IN ONE PEOPLE WHEN, IN HIS OWN BODY ON THE CROSS, HE BROUGHT DOWN THE WALL OF HOSTILITY THAT SEPARATED US.’ - Ephesians 2-14

"GOD IS CALLING YOU AND ME TO CARRY ON THE LEGACY OF GOD'S HEART FOR THE JEWS. We are to acknowledge and seek after the blessing God promises to those who will bless Israel, and to refuse to silence the life-changing Gospel of the Lord Jesus Christ to the ends of the earth."

בתרגום חופשי:

"ישו הביא לנו שלום. הוא איחד יהודים ונוכרים לאומה אחת כאשר, בגופו הצלוב, הוא הוריד את חומות האיבה שהפרידו בינינו."

"אלוהים קורא לי ולך להמשיך את המורשת של אהבתו ליהודים. עלינו להבין ולחתור לקבל את הברכה שהאל מבטיח לאלו שמברכים את ישראל, ולהתנגד להשתקת בשורתו של ישו הקדוש בכל קצות תבל."
                                                                                         
קצת מלחיץ, אבל כבר לא מפתיע, לראות מערכת משומנת של מנהיגים מיסיונרים ישראלים כמו כלב מאיירס וויין הילסדן לצדם של יונתן ברניס, ג'ק הייפורד  ומייקל בראון. אך מה שבאמת צריך להרים כמה גבות יהודיות היא השתתפותו של חבר הדירקטוריון של CUFI, הכומר ג'ורג' מוריסון. מוריסון גם משרת כמנכ"ל אזורי של CUFI.

אמנם זה שגרתי שמנהיגים בהווה או בדימוס של CUFI, כמו למשל סטיבן סטרנג, רוברט סטרנס, ג'יימס הטצ'נס, קית' באטלר ומייקל ליטל תומכים במיסיונרים משיחיים וביוזמותיהם בישראל ובעולם, אך זו אולי הפעם הראשונה שמנכ"ל מכהן בהווה של CUFI יסייע אקטיבית למפגש אוונגליסטי כה יוקרתי הממוקד בהפצת הבשורה ליהודים ובניית הקהילה המסיונרית.

ועידת Empowered 21 במהלך חג השבועות בירושלים







פנטקוסט (Pentecost)  הוא הכינוי הנוצרי לחג השבועות. הקבוצה הגדולה ביותר בקרב האוונגליסטים הינה של הפנטקוסטים. כנס Empowered 21  מתוכנן להתקיים בשבוע שבו חל חג השבועות בירושלים, מה-20 עד 25 במאי 2015. הכנס מפורסם ככנס הנוצרי הגדול ביותר שנערך בירושלים אי פעם בהיסטוריה המודרנית.

מטרתה המוצהרת של התנועה הפנטקוסטית היא מיסיונרית מובהקת. כוונתם המוצהרת היא להביא כל אדם על פני האדמה לאמונה בישו ותקוותם להצליח במשימתם עד שנת 2033. הכנס שהם מתכננים ייפתח במרכז האירועים החדש בירושלים, ארנה, ויופיעו בו מיסיונרים מובהקים לצד נוצרים ציונים "ידידי ישראל" ידועים. לדוגמה, נוצרים ציונים ממקימי CUFI, רוברט סטרנס וסטיבן סטרנג, יחד עם יורגן ביולר מה-ICEJ, לצד מיסיונרים מובהקים כמו אבי מזרחי, וויין הילסדן, וטום הס.

בין שאר הנושאים שבו ידונו באי הכנס בארנה, פעילות מיסיון\איוונגליזם גלובלי, קהילות שתולות (planting), ועוד כהנה וכהנה פעילות מיסיונריות מובהקות. כחלק מהכנס, ביום שבת, יצאו המשתתפים לפעילויות התנדבות, כאשר מטרתם המוצהרת היא לקרב יהודים לאמונה בישו.

אילו היה מדובר בעשרות תיירי נוצרים שהולכים לטבול במימי הירדן או לבקר בכנסיה בבית לחם, כמפורסם בלו"ז של הכנס, לא היה מפריע לנו. אבל יש להבין שלא בתיירות הם מסתפקים. חלק עיקרי מהכנס יעסוק בשיטות מיסיון והעיסוק בפעילויות ההתנדבות במרכזים חברתיים בירושלים מטרתו הינה “outreach”, קרי הפצת בשורתו של ישו.

האם ייתכן שעירית ירושלים ורבני העיר יאפשרו דבר כזה? האם הגיוני שבמרכז ארנה בירושלים ידונו בשיטות למסיין אותנו ולהעבירנו על דתנו?!

הכנס ממומן בין היתר על יד חברת התיירות שר-אל (SarEl), חברה שראשיה הם ממנהיגי המומרים המשיחים בישראל. גם השגרירות הנוצרית בין הממנים כנס מיסיונרי זה.

ספונסרים ציונים נוצרים "ידידים" מובהקים נוספים הם:
  • Bridges for Peace
  • Christian Broadcasting Network (CBN)
  • Charisma Magazine
  • Christian Friends of Yad Vashem

הכנס יינעל בארנה במוצאי חג השבועות.


ועידת "תשנה את היהודי" מתוכננת לאוגוסט 2015 בירושלים








הועידה האחרונה שנדבר עליה בכתבה זו היא הועידה הבינ"ל העשירית של Lausanne Consultation בנושא אוונגליזם יהודי (LCJE). הועידה מתוכננת להתקיים בירושלים בין ה16-21 באוגוסט. עם כותרת כזאת בוטה לוועידה, אין באמת צורך בהסבר מעמיק של האג'נדה, נכון? בוא רק נגיד שהLCJE היא "ועדה מיוחדת" של תנועת לוזן בעלת ההשפעה, ומשתפת פעולה עם Jews for Jesus  ו .Chosen People Ministries.

רוב הארגונים הנוצריים משתדלים להדיר רגליהם ממפגשי ה"נצר-את-היהודי" הבוטים של הLCEJ. אולם, לא כך העניין בנוגע לכומר ויין הילסדן מהKKCJ ומיודעינו מכמה כתבות נוסף לזאת- הפרקליט האוונגלי הישראלי כלב מאיירס ומייקל דקר מהJIJ, שנידבו מזמנם וכישוריהם לוועידות LCEJ בעבר.
ראוי לציין שמספר ארגונים אוונגליים ומסיונריים "פרו-ישראליים" נרתעים לאחרונה לאחר שוועדת לוזן לאוונגליון עולמי "כיסחה" אותם בכתב העת שלהם, "Lausanne Global Analysis" ,שבו נכתב שלציונות נוצרית יש "נרטיב תיאולוגי נורא מצומצם" ושהיא "חסרת מחשבה".
העובדה שבירושלים מתוכנן להתקיים אירוע שמתמקד בביעור היהדות היא מעבר לגבול הסביר ובוודאי מנפחת את בלון ה"חופש דת" הרבה מעבר לסביר.

תפקיד אח"מינו בחיזוק המיסיונרים
כפי שהבהרנו בכתבות קודמות, התופעה של פעילים ומנהיגים יהודיים המחזקים ארגונים מיסיונרים על ידי שותפות עמהם היא בעייתית ביותר.
אך במשך שנים אליעזר בראון מארגון "שובה ישראל" עסק בגיוס תרומות ו"בניית גשרים רוחניים" עם Resurrection Fellowship (REZ), הספונסרים של "מפגש הפסגה הישראלי-עמידה איתנה", שהזכרנו לעיל. לREZ יש מספר מיסיונרים הפועלים בישראל.
נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר, הוא אדם בעל כוונות טובות. היו לו כוונות טובות גם כאשר הוא נאם וחתם על מכתב מחאה כנגד רדיפת נוצרים בידי מוסלמים ב"סעודת סוכות" של ה-ICEJ באוק' 2014. אך כעת הוא מוצא את תמונתו לצד אלו החותרים באקטיביות להפיץ את האוונגליון בישראל בכתבה בנוגע ל"קונגרס הגלובלי 2015:Empowered21". אותו ארגון, Empowered21, מסביר בבירור את האג'נדה שלו בכתבה: שכל אדם באשר הוא יכיר את ישו המשיח, שזהו האפקט הרצוי מה"קונגרס" המתוכנן. כל זאת רק שני משפטים אחרי ציטוט של רון לאודר המתחייב כיהודי למחות כנגד פגיעה בנוצרים.
אך אם נרצה לציין דוגמא אחת ויחידה לתהום שאליה מנהיגינו דרדרו אותנו, אנו חייבים לבחור בנסיקתו לגדולה של ג'ואל רוזנברג והתברגותו ב"חלונות הגבוהים" של החברה הישראלית. מיודענו רוזנברג, מסייע ומקדם את הארגונים הכי אגרסיביים בלהיטותם אחר מסיון היהודים.
לפני פחות משנה, באפריל 2014, הרב שלמה ריסקין ו"מוסדות אור תורה סטון" שבניהולו, אירחו את רוזנברג בביה"כ "לינקולן סקוויר: בניו יורק. האירוע היה פנינת יח"צנות לרוזנברג והעניקה לגיטימציה לתנועה המסיונרית המשיחית. באירוע אמר את הדברים הבאים מיטצ' גלזר, נשיא "מוסדות העם הנבחר":
"השתתפתי בדיאלוג ואני משוכנע שזה היה אירוע משמעותי! אני אדם מאמין כבר 42 שנה, באתי מרקע יהודי מסורתי, ומעולם לא דמיינתי שאשמע עדות ברורה לקיומו  של ישו בבית כנסת אורתודוקסי (סוג בית הכנסת שבו גדלתי בעצמי!!)"
כעבור ארבעה חודשים, ג'ואל רוזנברג הכריז שהוא משפחתו עולים לישראל כנוצרים. ציטוט:
"בגלל שורשי היהודיים מצד אבא שלי, מדינת ישראל העניקה לנו אזרחות. אנו עכשיו אזרחים משותפים של ארה"ב וישראל, ואנו מודים מקרב לב לאלוהים שאיפשר לנו את כל זה בעתו ובזמנו וברוב חסדיו."
 


הגענו לנקודה שראוי למנהיגינו להתחיל לעשות חושבים בנוגע למעורבותם ותפקידם בהכנסת ה"ידידים" הנוצרים אל קרבינו וביסוס המטרה שלהם, להשמיד אותנו רוחנית רח"ל. לצערנו, הרבה יותר קל ופשוט לאנשי שלומנו, רבנים ומנהיגים,  "להפנות את הלחי השנייה", להתעלם מהעובדות וההוכחות ולראות בפלישה הזאת ראייה לתחילתו של עידן אהבה נוצרית חדשה ונבואית. ולא היא. די לקרוא את התכניות המוצהרות ואת רשימת הדוברים בכנסים הנוצרים שתיעדנו לעיל, כדי להגיע למסקנה שאנו ב-JewishIsrael מתריעים עליה כבר שנים: כבדהו וחשדהו! בידקו מה באמת עושים "ידידנו" הנוצרים, אנשי CUFI, אנשי ה-ICEJ ודומיהם. בידקו מי הם ידידיהם האחרים ועד כמה הם מעורבים בפעילות מיסיונרית, והחליטו לקבוע גבולות הלכתיים ברורים והציבו קווים אדומים ברורים בקשרים עימם.

אין תגובות: