יום שישי, 4 בפברואר 2011

סופת האש בכרמל כילתה את חומת המגן בין הדתות

פורסם בג'ואיש-ישראל ב 29 בינואר 2011 ב 20:30

בעקבות השריפה בהר הכרמל התחיל, כצפוי, גשם של תמיכה מקבוצות משיחיות ונוצריות אבנגליסטיות. הצהרות ופניות מלשכתו של ראש הממשלה, משרד התיירות והקק"ל מצביעות על כך שאכן למעשה בעקבות השריפה ישנן בקשות לתרומות מן הקהילה האבנגליסטית. 

אנחנו מכירים בכך שלא-יהודים רבים התורמים לישראל עושים זאת מתוך ידידות ודאגה כנה למדינה היהודית ותושביה. אנחנו מבינים שבעת משבר הומניטארי ראוי לקבל סיוע מלא-יהודים המתייצבים מוסרית לצד ישראל, כל עוד לא מתפשרים על ערכי התורה, הדת היהודית והעם היהודי.

למרבה הצער, מנהיגי כנסייה רבים ושותפיהם המיסיונרים סבורים שכל טרגדיה או אתגר הניצבים בפני ישראל הם או הזדמנות להטפה לנצרות, או סיכוי לצבור עוד השפעה נוצרית במדינה היהודית, או ציווי אישי למלא אחר שליחותם הנבואית לעת אחרית הימים על פי "הבשורה". בלי קשר למניע למעשה, ליתר ביטחון מצטטים לעתים קרובות את בראשית יב' ג' : "ואברכה מברכיך ומקללך אאר ונברכו בך כל משפחת האדמה" (משום שהוא גורם לתחושה נוחה אצל היהודים).

כרגע יש קבוצות אבנגליסטיות שונות השותפות לסוכנות היהודית, הקרן הקיימת לישראל, מפעל הבונדס וקרן היסוד, אבל בה בעת הן מתכוונות להעביר יהודים על דתם – והן מדווחות על "ההצלחות" עד כדי נקיבת מספר ההטבלות...   מצדם, ארגונים יהודיים המקבלים את הסיוע הכלכלי, ההומניטארי והפוליטי אינם מציבים קווים אדומים ואינם עומדים בהם. במקרים רבים הארגונים היהודיים פשוט מוחקים אותם.

ארגון ג'ואיש-ישראל אינו שש למתוח ביקורת על מוסדות ציוניים חיוניים ובעלי מוניטין הנמצאים במשבר ובמאבק. ובנוסף, קשה לגנות את הקרן הקיימת לישראל בעקבות השריפה בכרמל והאתגרים הניצבים בפניה, אבל אנחנו סבורים השאלות הבאות חייבות להישאל:

האם ארגוני הצדקה היהודיים הללו פשוט אינם מודעים לאג'נדה האבנגליסטית , או האם הם מתעלמים מן המובן מאליו?  האם משום שהם כה זקוקים לסיוע, הארגונים הממשלתיים למחצה האלה מפקירים את אותן הנשמות התמימות, שלהן הם מתיימרים לסייע?

לשלם עבורם, להתפלל למענם, ולבסוף להטביל אותם
הכומר המיסיונר טומי לילייה ( Tommy Lilja) מנהל את PTL Ministries  ונהנה משותפות ישנה נושנה עם הסוכנות היהודית וקרן היסוד. הרבה המולה תקשורתית נשמעה כאשר לילייה ביקר בישראל ב 2009 כדי לקדם בברכה את פניו של היהודי ה 10,000 שאותו עזר להביא לישראל באמצעות הסיוע הכספי של "מבצע אקסודוס הגדול" של PTL.

אתר הסוכנות היהודית מציג דף ובו נראים נציגים של קרן היסוד ומחלקת העלייה והקליטה של הסוכנות היהודית המעניקים לכומר לילייה פרס על סיועו להחזיר יהודים הביתה. אבל במהלך אותו ביקור היסטורי בישראל טומי לילייה גם עסק במפגשים עם מנהיגים משיחיים והתפאר בהחזרת יהודים לישו.

ב-6 בדצמבר, יום אחד לאחר כיבוי השריפה בכרמל, דיווח בלוג האתר של לילייה על "החדשות הנפלאות" ששותפיו המיסיונרים באשדוד "הטבילו לאחרונה בשמו של ישו  14 יהודים".

בעת כתיבת שורות אלה מפרסם דף הבית של האתר של לילייה PTL סיפור נוסף על יוזמותיו בשיתוף עם הקהילה הנוצרית משיחית בישראל ועל כוונתו לתמוך ולפתח את הכנסייה המיסיונרית בירושלים.


"ראש עירייה" – האומנם?
  PTL Ministries סייע למיסיונר המטביל פוכטאר (Pochtar) מבית הלל "המשיחי" באשדוד ו Voice of Judah Ministry. על פי הדיווחים פוכטאר מנהל פעילויות לנוער, אשר יד לאחים טוען שהן מהוות הפרה של החוק הישראלי נגד פעילות מיסיונרית בישראל בקרב קטינים. 

אבל מה באשר לפעילות מיסיונרית בקרב "ראשי עיריות"? ביום שבת האחרון, 29 בינואר, היה אמור פוכטאר להיות הנואם המרכזי בכנסייה בניו אינגלנד יחד עם ראש עירית אשדוד יעקב אפראימוב, ונציג מדינת ניו המפשייר. אבל ראש עירית אשדוד הוא ד"ר יחיאל לסרי. אם כן, מי הוא יעקב אפראימוב? אנו סבורים שישראל פוכטאר עשוי לדעת.

האם זה הוא מעשה הונאה משיחי נוסף או סתם פליטת קולמוס? כך או כך, משהו רקוב באשדוד. אולי הגיע הזמן לומר לפוכטאר לארוז את מזוודותיו ולצאת מאשדוד.


מזון, ביגוד ו"הבשורה"
המיסיון של פוכטאר באשדוד ועוד כמה מיסיונים בערים אחרות בישראל מקבלים סיוע מ Jacob's Hope, שלוחה של Assemblies of God Ministry, השותפה ל"פרויקט יוסף" (Joseph’s Project) של איחוד היהודים המשיחיים באמריקה (MJAA).

ל Jacob’s Hope, בהנהלת יהודי האורתודוכסי לשעבר, ג'ף פרידמן (Jeff Friedman) יש חזון "להביא את בשורתו של המשיח היהודי לעם היהודי. "מסרטי הוידיאו שלהם אפשר להתרשם ש Jacob’s Hope חש שהיהדות כפי שאנו מכירים "אינה מושלמת".

הארגון המיסיונרי מגייס כרגע כספים כדי לבנות מחדש את כפר הנוער ימין אורד, אשר ניזוק קשות כתוצאה מן השריפה בכרמל.


Jacob’s Hope מקדם ללא בושה את האג'נדה של פעילות המיסיון הנוצרי בצמוד לסיוע הומניטארי. המפקח הכללי של "Assemblies of God" ג'ורג' או. ווד  (George O. Wood) מצהיר באחד מסרטי הוידיאו של Jacob’s Hope :
"זו הפעם הראשונה שלתומכי Assemblies of God יש הזדמנות להשקיע במאמצים ההומניטאריים, האבנגליסטיים  והקהילתיים כדי להגיע אל העם היהודי ברחבי העולם ".
אותה הצהרה של ווד מופיעה גם באתר של  Assemblies of God.

ראוי לחקור כיצד התירה עירית ירושלים לאוניברסיטה מיסיונרית ידועה, המתהדרת בשמו של ווד, להקים סניף בליבה של שכונת נחלת שבעה. ג'ואיש-ישראל סבור שלעורך הדין האבנגליסט כלב מאיירס (Calev Myers) יש תשובה:

  
זה כבר לא סוד שבני השכבות החלשות ביותר בישראל מקבלים לעתים קרובות תנ"ך נוצרי ו"ברכה" ביחד עם השמיכה וסל המזון, הודות למאמציהם של ארגונים כמו Joseph’s Hope. ואנו בג'ואיש-ישראל סבורים שייתכן שזו שאלה של זמן בלבד עד שאהבת ישו תחדור לכפר הנוער ימין אורד ותחלחל אל בני הנוער התמימים. נראה ש  Jacob’s Hope יש סיבה לאופטימיות: 
"אבל הדבר הטוב ביותר היה הפגישה עם הגברת אשר לקחה אותי לסיור בכפר. היא הייתה כל כך אסירת תודה על התרומה ואני מאמין שאנחנו נפעל יחד לשקם את ימין אורד."


יערות הקק"ל ונוצרים משיחיים עולים באש
כפי שציינו קודם, Jacob’s Hope משתפת פעולה עם "פרויקט יוסף" של אגודת היהודים המשיחיים באמריקה. "פרויקט יוסף" מפרסם את כוננות-האש בכרמל באמצעות משאיות עמוסות בסיוע "הומניטארי". MJAA אוהבת לדבר על היער המשיחי שלה (יזמה של הקק"ל) באותה נשימה שהיא מצהירה ש"מעולם קודם לכן לא היו לבבות היהודים כה נכונים לשמוע את הבשורות הטובות על ישוע – היבול עצום ".

מבצע  "Outreach " הוא  "ארגון צדקה המגייס כספים עבור ארגונים משיחיים יהודיים שונים בישראל ". הם גם נוטעים עצים ומנכסים לעצמם שני יערות בחסות הקק"ל.

על הקק"ל להביט מקרוב יותר, משום ששום ארגון הדואג להמשכיות יהודית בארץ ישראל לא ירצה לשתף פעולה  עם רשימה ידועה לשמצה של המיסיונרים "המשיחיים" של מבצע "Outreach" הפועלים בישראל. 


אין תגובה מקק"ל
בחודש יולי האחרון פרסם ג'ואיש-ישראל דוח על כמה מהשותפויות האבנגליסטיות של קק"ל. לפני שפרסמנו את הדוח ניסינו ליצור קשר עם מר אלון בדיחי, מנכ"ל קק"ל בישראל. אף לרגע זה לא קבלנו תגובה לפניותינו בטלפון או למסרי הדואר האלקטרוני.

לפני שנכתב הדוח הזה הציע לנו מקור מכובד ומודאג שנתקשר עם הרב אריק לאנקין, מנהל החינוך וקידום מוסדות בקק"ל. שוב השארנו הודעות בטלפון, דברנו עם מזכירתו האישית ושלחנו דוא"ל, אבל לא קבלנו שום תשובה לשאלותינו ודאגותינו.


ועם זאת, הצלחנו בג'ואיש-ישראל להשיג עותק של טיוטת החלטה אנטי-משיחית מרשימה, שנכתבה על ידי מועצת קק"ל ב 2006. ההחלטה קבעה בבירור שקק"ל לא תכיר "בהשתתפות או תקבל תרומות מקבוצות הקוראות לעצמן נוצרים עבריים, יהודים משיחיים, קבוצות יהודים למען ישו, או מוסדות שלהם, באף פעולה או תוכנית." המסמך ממשיך וקובע ש"מי שמשתתף בפעילויות קק"ל אינו רשאי להיות מעורב בהטפה דתית ".

לנוכח הפעילות הנוכחית של קק"ל, נראה שהמקור שלנו הציל את המסמך היקר שנידון לכליה לפני שנשלח אל המגרסה.

בחלק השני של התחקיר על התקופה שלאחר השריפה בכרמל, ימשיך ג'ואיש-ישראל את תחקיריו על שותפיה האבנגליסטים של קק"ל. נפנה מבט גם אל כמה כמרים בעייתיים המעורבים במפעל הבונדס.

יתכן שהעשן התפזר, אבל "תבערות זרות" ממשיכות לבעור בישראל. מוסדות הצדקה הטובים ביותר בארץ משחקים, מלבים ומתדלקים את הלהבות הללו.

אין תגובות: