יום ראשון, 20 בפברואר 2011

האקאבי נאם באירוע מיסיונרי חגיגי

פורסם בג'ואיש-ישראל ב 20 בפברואר 2011

מה מתבשל בארוחה המשותפת של ידידינו מייק האקאבי (Mike Huckabee) והמיסיונר המשיחי ג'ונתן ברניס (Jonathan Bernis)?

לפני חודשים ספורים היה האקאבי נואם הכבוד המרכזי באירוע השנתי התשיעי של מכון התנ"ך היהודי המשיחי (MJBI). נראה שהופעתו המתוקשרת מאד בסעודת הערב של MJBI, לצד המוסיקאי המשיחי מוריס סקלאר (Maurice Sklar), מרמזת שיתכן שיש סדק רציני בשריונו של מי שאנו אוהבים לכנות האביר-הידיד הכי טוב שלנו.


MJBI הוא ארגון מיסיונרי נוצרי מוליך שולל ואגרסיבי, שמטרתו האחת והיחידה היא להמיר דתם של יהודים. הנה קטע מתוך "עמוד אודותנו" באתר MJBI:

החזון
חזונו של MJBI הוא לערב יהודים בקשר אישי של אמונה עם ישוע המשיח, בידיעה שאם יסכימו פירושו, בסופו של דבר,"חיים מן המתים. "(אל הרומיים 11 פסוק 15).

השליחות
MJBI מלמד ומכשיר מנהיגים אשר יקימו קהילות יהודיות משיחיות בקרב קהילות יהודיות בעולם. בנוסף, MJBI מבקש לסייע לכנסייה במשימתה להביא את הבשורה הטובה ראשית לכל ליהודים. (אל הרומיים 1 פס' 16). כמו פאולוס, MJBI מסייע לחנך נוצרים לתפקידם כמעוררי היהודים לקנאה, ובכך להציל את מקצתם. (אל הרומיים 11 פס' 11-14).

ארגון ג'ואיש-ישראל דיווח בעבר כמה פעמים על פעילויותיו של ה"רב" הנוצרי ג'ונתן ברניס. ראינו אותו מראיין את פט בון (Pat Boone) מטביל ומטיף, מעודד את הפצת הבשורה לעולים החדשים, ומנצל את התוכנית "כוכב נולד" האמריקנית למטרות מיסיונריות. דווחנו על מעורבותו בשערורייה הקשורה בחבר כנסת ותיעדנו את הצלחותיו להפיץ "יהדות משיחית" בישראל ובמקומות אחרים בעולם. ברניס נמצא, באופן מילולי, "באותו דף" כמו הכומר ג'ון האגי בכל הנוגע בתמיכה בארגון המיסיונרי מעוז ישראל.

בשבוע שעבר הביע אתר הבלוגים של מעוז ישראל "מבוכה" בשל השבחים שחלקנו לג'ון וויט (Jon Voight), בשל הביקורת של ג'ואיש-ישראל על משפחת וואלר, ובשל שתיקתנו בנוגע לביקורו של מייק האקאבי. ג'ואיש-ישראל מקווה שהדוח הזה יבהיר באופן מושלם את הנושא ליהודים, לגויים, ו"לנבוכים" גם יחד.

אנו מקווים שמר האקאבי נלהב באותה מידה להסיר מבוכה ובלבול ולהבהיר את המסרים הסותרים. ג'ואיש-ישראל שיגר מכתב דאגה רוחש כבוד למר האקאבי ועד עתה לא קיבלנו תשובה לשאלות האלה:

  • האם אתה רואה סתירה כלשהי בין תמיכתך בזכותינו כיהודים על ארץ ישראל לבין תמיכה בו זמנית בפעולות מיסיונריות השוחקות את היסודות הרוחניים של היהדות?
  • לו היית נשיא ארה"ב וישראל הייתה יוזמת צעדים לחקיקה אנטי-מיסיונרית כדי להבטיח את שלמותו הרוחנית של העם היהודי, האם היית מכבד את הצעדים הללו או האם היית עושה שימוש בחקיקה הבינלאומית על חופש הדת כדי ללחוץ ולקרוא תגר נגד המדינה היהודית?
במכתב של ג'ואיש-ישראל גם דווחנו למר האקאבי על פעילותה של משפחת וואלר הנוצרית- משיחית, שאיתה הופיע מר האקאבי בביקורו האחרון בישראל. בחודש שעבר דווחנו שמשפחת וואלר, באמת משפחה אדוקה ונחמדה המסייעת בהתנדבות לבציר הענבים בישראל, השתתפה בהפקת סרט אנטישמי, ותומכת במיסיונרים משיחיים המטיפים בישראל בגלוי ומתמקדים ביהודים להמיר את דתם.

צוות היחצנים של מר האקאבי ודאי יודע שהזדמנות צילום עם ברניס ואירוע חגיגי בולט עם מנהיגים מיסיונרים משיחיים עלולים להיות בעייתיים, ושהם מציבים אתגר בעייתי לאותם יהודים החותרים ליחסים הוגנים ומכובדים עם אדם אשר ממקד בכוונת שלו את הבית הלבן.

כאשר היה מר האקאבי בישראל, שודרו המוסיקה של המשיחי מוריס סקלאר, אשר ליווה אותו לישראל, וריקודי משפחת וואלר המשיחית, בתוכניתו של האקאבי בפוקס ניוז ובאתר הרשמי שלו.

ברור שמייק האקאבי, אדם רגיש, עלול שלא לשים לב לרגשותיה של הקהילה היהודית בנושא "המשיחי", אלא אם תנקוט המנהיגות היהודית יזמה ותבהיר, תחנך ותעמוד על כך שהשואף לנשיאות יגלה מעט תבונה ושיקול דעת.

יש לומר למר האקאבי במלים ברורות שתמיכה בישראל ובו בזמן תמיכה בפעילות מיסיונרית המכוונת כלפי יהודים, נתפסת כסדר יום סותר הדדית ובלתי מתפשר על ידי הקהילה היהודית, שאחרת הייתה תומכת בהתלהבות בשאיפותיו הפוליטיות.

על היהודים להרים גבה בתמיהה כלפי מר האקאבי השב ודש בטלביזיה הנוצרית על כך שהתמיכה האבנגליסטית בישראל גדולה מן התמיכה היהודית.

יתכן שהדברים הם אמת ויתכן שלא, אבל עלינו לשאול את עצמנו מדוע אבנגליסטים אוהבים לומר זאת? ומדוע המחנה היהודי הלאומי מקבל את האפשרות הזו, ובכך מוחק את החלק הגדול של העם שלו עצמו?  היחס הזה מחמיר את הקרע בתוך הקהילה היהודית וזורע פירוד. הוא גם אינו מועיל ואינו מרפא. ואסור לנו לחשוש לומר זאת למר האקאבי.

הנה דוגמה מתוך ראיון עם מר האקאבי שקיים בתחילת החודש כתב הבית הלבן של CBN News, דייויד ברודי, יהודי "שהקדיש חייו לישו הנוצרי":

"אחד הדברים שתמיד גורמים לי פליאה הוא שאבנגליסטים רבים תומכים בישראל יותר מאשר כמה מן היהודים שאני מכיר באמריקה, ולעתים אני מקניט את ידידי היהודים ואומר להם:  "אתם יודעים שלעתים אני אוהב את המולדת שלכם יותר מכם...חלק גדול כל כך מן המורשת הרוחנית שלי ושל אבנגליסטים אחרים מושרש כאן."

אם אנחנו במחנה היהודי הלאומי נשים את מבטחנו בכומר בפטיסטי לשעבר השואף לנשיאות ואוהב לנופף בסיסמה של "חופש דת" בישראל, ולא נציב גבול, עלול הדבר לגבות מחיר מעצם נפשותינו.


מייק האקאבי חובש כמה כובעים. הוא מדבר כשואף לנשיאות ארה"ב, פטריוט, בדרן, ואבנגליסט אדוק. הוא גם תומך בעקרונות ציוניים, תומך בזכות היהודים לארץ ישראל ובזכות הנוצרים להפיץ את הבשורה. נראה שהוא תומך בלב שלם ובאופן פעיל במאמצים להעביר יהודים על דתם.

האם האבנגליסט מייק האקאבי הוא "חברנו הטוב ביותר"? עד שנקבל הבהרות, אנו מציעים שסיסמת היום תהיה "כבדהו וחשדהו". בכל מקרה, כנראה שאין זה רעיון טוב שיהודים ישראלים ישימו מבטחם בנסיכים אמריקאיים.

אין תגובות: